loading...
ایمن در
ف.شیروانی بازدید : 57 سه شنبه 07 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

شیشه بالکن یکی از بهترین پوشش دهنده های بالکن و تراس به شمار می رود که امروزه افراد زیادی از این شیشه ها استفاده می کنند. از آنجایی که شیشه بالکن نمای ساختمان را بسیار زیباتر می کند کسانی که به زیبایی  ساختمان اهمیت می دهند از شیشه های بالکن استفاده می کنند. این شیشه ها در انواع متعددی می باشند و هر یک از آنها مزیت ها و ویژگی های خاصی دارند. برای اینکه با شیشه بالکن آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه توضیحاتی را در این مورد ارائه می دهیم.

کاربرد شیشه بالکن

بسیاری از افراد بر این باور می باشند که شیشه بالکن تنها در تراس و بالکن مورد استفاده قرار می گیرد، ولی در واقع باید بدانید از شیشه های بالکن می توانید در آلاچیق ها، روف گاردن، استخر و ... استفاده کنید. یکی از مهمترین ویژگی هایی که یان نوع از شیشه های بالکن دارد این است که شما به راحتی می توانید آنها را جمع کنید و در یک طرف قرار دهید. یکی دیگر از مهمترین ویژگی هایی که این محصول دارد این است که ایمن می باشد و شما با استفاده از آن می توانید امنیت فضای مورد نیاز خود را تامین کنید. تجهیزات و قطعاتی که در ساخت این نوع از شیشه بالکن مورد استفاده قرار می گیرد بسیار متنوع می باشد و آنها به خوبی از این شیشه محافظت می کنند.

کاربرد شیشه بالکن در بسیاری از فضاها زیاد می باشد و افراد از آنها استفاده می کنند تا زیبایی منظره و فضای خود را افزایش دهند. همانطوری که بیان کردیم استفاده از شیشه های بالکن تنها در تراس و بالکن نمی باشد و از آن در فضاهای متعدد دیگر یاستفاده می کنند.

امروز طرفداران این شیشه ها بسیار زیاد شده است و به همین دلیل از آن استفاده زیادی می کنند. برخی از افراد با یراق آلات شیشه تراس آشنایی ندارند و به همین دلیل در ادامه در مورد یراق آلات شیشه تراس اطلاعات بیشتری را ارائه می دهیم تا آشنایی بیشتری با آنها داشته باشید.

[caption id="" align="aligncenter" width="800"]شیشه بالکن شیشه بالکن[/caption]

یراق آلات شیشه بالکن 

همانطوری که بیان نمودیم یراق آلات شیشه بالکن از جمله مهمترین تجهیزاتی می باشد که شیشه های بالکن با آنها تولید می شوند. برای آشنایی بیشتر شما برخی از مهمترین یراق آلات تراس را معرفی می کنیم که آنها عبارت می باشد از :

  1. چرخ :

یکی دیگر از مهمترین یراق آلات شیشه بالکن که در شیشه های بالکن نصب می شود و بسیار مهم است چرخ آن است. چهار چرخ که در شیشه تراس وجود دارد بر روی هر یک از شیشه ها نصب می شود، دو چرخ از آن در قسمت بالا و دو قسمت دیگر آن در قسمت پایین نصب می شود. این چرخ ها یکی از مهمترین  ویژگی هایی که دارند این است که حرکت شیشه ها را روان و آسان تر می سازد، به همین دلیل وجود آنها در شیشه های بالکن ضروری به شمار می رود. بهترین نوع این چرخ ها تولید کشور ژاپن می باشد که حرکت بسیار سریع و روانی دارد و همچنین طول عمر شیشه تراس را بسیار بیشتر می کند.

  1. درپوش :

درپوش یکی دیگر از یراق آلات شیشه بالکن به شمار می رود که جنس بسیار نرم و انعطاف پذیری دارد. از جمله مهمترین علت هایی که درپوش باید نرم باشد این است که از شکسته شدن شیشه ها جلوگیری می کند. از آنجایی که کیفیت و جنس این درپوش ها بسیار عالی است در برابر نور خورشید از خود مقاومت بسیار زیاد نشان می دهد و در هر شرایطی کارکرد بسیار خوبی دارند. درپوش های شیشه تراس بسیار متنوع می باشد و هر یک از آنها در یکی از شیشه های بالکن مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع باید بدانید از آنجایی که شیشه بالکن انواع متعددی دارد درپوش های آن هم باید متنوع و مختلف باشد. یکی از آنها 90 درجه می باشد که گوشه دار است، یکی دیگر از آنها 135 درجه است که آنها را باید به صورت نر و ماده چفت کنند و یکی دیگر از آنها هم قوس دار می باشد که آن را در زوایای مختلفی مورد استفاده قرار می دهند.

بیشتر بخوانید :

همه چیز درباره آلاچیق شیشه ای تاشو

شیشه سکوریت چیست؟

روش های خرید درب اتوماتیک

  1. درزگیر :

از جمله مهمترین یراق آلات شیشه بالکن که موجب عدم ورود گرد و خاک و آلودگی هوا به درون فضای شما می شود درزگیرها می باشد. جنس درزگیر اصولا از آلومینیوم می باشد و در برابر ضربه و ساییدگی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد همچنین باید بدانید از آنجایی که شیشه های بالکن وزن زیادی دارند باید درزگیرها هم تحمل وزن زیادی داشته باشند و بتوانند وزن شیشه ها را به خوبی تحمل کنند.

[caption id="" align="aligncenter" width="800"]شیشه بالکن شیشه بالکن[/caption]

از آنجایی که درزگیرها از جمله مهمترین یراق آلات شیشه تراس به شمار می روند باید کیفیت خوبی داشته باشند و به خوبی بتوانند در برابر تغییرات آب و هوا و نور خورشید مقاومت داشته باشند. از آنجایی که درزگیرها از ورود گرد و خاک، آلودگی و سر و صدا جلوگیری می کنند باید بهترین کیفیت را داشته باشند.

  1. روپوش :

روپوش یکی دیگر از قطعات و یراق آلات شیشه بالکن می باشد که چرخ ها را به خوبی می تواند هدایت کند و همچنین نمای ساختمان را هم زیباتر می کند. روپوش ها انواع مختلفی دارند و هر یک از آنها هم مزیت های متنوعی دارد، در واقع شما هر یک از آنها را که مایل باشید می توانید انتخاب کنید و در شیشه تراس خود از آن استفاده کنید. از آنجایی که چرخ های شیشه های بالکن روی روپوش می چرخد باید کیفیت بسیار مناسبی داشته باشد. اگر کیفیت این درپوش ها مناسب باشد عمر و ماندگاری شیشه تراس بسیار بیشتر می شود.

جنس درزگیر اصولا از آلومینیوم می باشد و در برابر ضربه و ساییدگی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد همچنین باید بدانید از آنجایی که شیشه های بالکن وزن زیادی دارند باید درزگیرها هم تحمل وزن زیادی داشته باشند و بتوانند وزن شیشه ها را به خوبی تحمل کنند.

  1. هدایتگر :

هدایتگر یکی دیگر از یراق آلات شیشه بالکن به شمار می رود که چرخ ها را می تواند به خوبی داخل پروفیل می کشاند. این هدایتگرها باید در شیشه تراس مورد استفاده قرار گیرد تا چرخ ها به راحتی در جای خود حرکت کنند. این قطعه در ریل های پایین و بالا نصب می شود و از آنجایی که نقش بسیار مهمی در هدایت شیشه ها و چرخ دارد باید در برابر شکسته شدن شیشه های بالکن مقاومت بسیار خوبی از خود نشان دهند. هدایتگرها باید به خوبی در محل نصب شوند تا چرخ ها را به راحتی در جای خود حرکت کنند، در غیر این صورت اگر بخواهید چرخ ها را جابجا کنید امکان دارد شیشه های بالکن شکسته شود.

[caption id="" align="aligncenter" width="833"]شیشه بالکن شیشه بالکن[/caption]

  1. لاما :

لاما در شیشه بالکن برای استپ کردن شیشه ها تولید می شود و به کار می رود که جنس آن هم از فولاد می باشد. دقت داشته باشید که این قطعه هم باید به خوبی سر جای خود نصب شود تا شیشه ها را در جای خود نگه دارد. این نوع از یراق آلات شیشه تراس انواع متعددی دارد و به همین دلیل شما هر یک از انواع شیشه های بالکن را که مورد استفاده قرار دهید باید از این لاماها استفاده کنید و به همین دلیل لاما هم در هر یک از آنها متفاوت می باشد.

شما باید برای خرید شیشه بالکن و شناخت یراق آلات شیشه تراس با کسانی که در این زمینه تخصص دارند مشورت کنید، چرا که آنها به خوبی با شیشه های بالکن و انواع آن آشنایی دارند و بهترین و عالی ترین یراق آلات را در آنها به کار می برند.

با سایر محصولات ایمن در آشنا شوید :

حمام شیشه ای

شیشه سکوریت

انواع شیشه فروشگاهی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 73
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 126
  • بازدید ماه : 421
  • بازدید سال : 2,678
  • بازدید کلی : 12,190